Inhoud
In contact met klanten uit andere culturen kunt u soms in nieuwe en onverwachte situaties terechtkomen. Bijvoorbeeld wanneer bewoners u vragen om uw werkschoenen uit te doen als u naar binnen wilt. Of wanneer een huurder zijn kind van 7 jaar meeneemt als tolk naar een gesprek over een huurachterstand. Hoe gaat u daarmee om?
Huurders van niet-westerse culturen vormen een aanzienlijk percentage van de doelgroep van woningcorporaties. Daarom is het goed om extra aandacht te schenken aan uw communicatie met huurders uit andere culturen. Deze training Omgaan met culturele diversiteit geeft u inzicht in de grote invloed van cultuur op iemands doen en laten, zijn denken en zijn normen en waarden. Dus ook van de invloed van uw eigen cultuur op uzelf. U begrijpt hierdoor de culturele verschillen beter en leert hier effectief mee om te gaan.
Programma
- Wat is cultuur?
- Waarden en normen
- Mentale programmering
- Migratie en cultuurshock
- Integratie
- Achtergronden diverse culturen
- Woonculturen
- Cultuurcomponenten en dimensies