Kjenning
0320 - 2374 88

“Alles over vocht, tocht en ventileren vond ik een eye-opener”

Vastgoed, Onderhoud & Beheer
Vastgoed, Onderhoud & Beheer
11 juni 2024

Lisette Warmerdam werkt sinds kort voor Padua Wonen. Na werkzaamheden in de reisbranche en een onderneming actief in verpleegartikelen wilde ze eens iets anders. Nu beoordeelt ze als medewerker reparatieverzoeken binnenkomende meldingen en koppelt die aan de juiste uitvoerder. De training ‘Medewerker reparatieverzoeken’ heeft haar daarbij geholpen.

Ze is relatief nieuw in de corporatiesector, maar het werk bevalt haar uitstekend. “Ik wilde iets wat dicht in de buurt was maar ook geen voltijdsbaan. Ik hoorde ook al van meerdere mensen dat het een leuke organisatie was om te werken, dus heb ik gesolliciteerd en ben ik aangenomen. Het is hartstikke leuk om bij Padua te werken!”

Wat doe je er dan precies als medewerker reparatieverzoeken?

“Dagelijks krijg ik tussen acht en tien uur ’s ochtends telefoontjes van bewoners die met problemen in hun woning te maken hebben. Ik hoor ze aan, beoordeel de problemen en zet de juiste hulplijn uit. Dat is of de eigen dienst of een externe partij zoals een aannemer, loodgieter of elektricien. Na tienen ga ik aan de slag met de mail en meldingen die via het klantenportaal binnenkomen.”

Om welke meldingen gaat het zoal?

“Het zijn vooral problemen zoals lekkages door lekkende kranen, gootstenen, ventilatie en verwarming, verstopte toiletten, loszittende dakpannen et cetera.”

Hoe weet je welke hulp je moet inschakelen en of hulp wel nodig is?

“Daarom heb ik dus de training gevolgd. Ik heb helemaal geen technische achtergrond dus die basis moest me eerst worden bijgebracht. Dan heb ik het over zaken als vocht, tocht en schimmel, de werking van installaties. Als er iemand bijvoorbeeld meldt dat hij schimmel in huis heeft kan ik eerst doorvragen naar de oorzaak. Is het door gebruik van de woning of zijn het bouwkundige problemen? Stookt iemand wel goed en wordt er wel goed doorgelucht? Dat soort zaken kan ik eerst boven water krijgen en vervolgens zorgen dat de juiste hulp, met de juiste spullen, bij iemand voor de deur staat.”

Dus je kunt mensen nu beter adviseren?

“Ja, alles over vocht, tocht en ventileren vond ik een eye-opener. Daar kan ik mensen nu echt goed over adviseren. En het helpt enorm dat ik nu overal een goed beeld van heb. Als mensen bellen over hun cv-ketel of wtw-installatie weet ik precies hoe zo’n apparaat werkt en wat er moet gebeuren. Het kwartje is echt gevallen door de training en dat maakt het aan de telefoon ook veel gemakkelijker.”

Voldeed de training aan je verwachtingen?

“Jazeker. Het was een basiscursus maar de trainers waren heel enthousiast en gingen af en toe echt de diepte in. Erg leuk om bij te zitten en mijn mede-cursisten hebben het ook als positief ervaren. Het was ook interessant om te horen waar mensen bij andere corporaties mee te maken hebben en hoe zij dingen aanpakken. Zo had nog niet iedere corporatie een asbestkaart in de meterkast.”

Doe je dingen nu anders in je werk?

“Ik heb veel meer zelfvertrouwen. Ik heb de training in januari gedaan en kon meteen veel gerichter adviseren over een winters onderwerp als vocht en schimmel. Het geeft een fijn gevoel mensen precies de juiste hulp te bieden die ze nodig hebben.”

Zelf ook aan de slag met je technische kennis?

Wil je ook je kennis vergroten om efficiënt en effectief om te gaan met reparatieverzoeken, klachten of andere vragen? De training ‘Medewerker reparatieverzoeken’ is een stevige kennismaking met en een verdieping in bouwkunde en installatietechniek, en zet de belangrijkste problemen bij het aannemen van een reparatieverzoek op een rij. Bekijk het programma en de data.

Lees het in onze artikelen

Wil je vrijblijvend advies?

Bel naar 0320 - 2374 88 of chat met ons en krijg tijdens kantoortijden direct antwoord.