Blog

“De platformapp is superhandig en praktisch”

Judith Jacobsen, klantmanager bij Pré Wonen, kijkt graag verder dan alleen intern. Hoe is het klantcontact ingericht bij andere corporaties, welke ontwikkelingen zijn er nu en in de toekomst, et cetera. “Het is belangrijk om op de hoogte te blijven en kennis te delen.”

Klantcontactcenter. Ik denk meteen aan in de wacht staan als je belt…

“Wij noemen onszelf ook geen klantcontactcenter (KCC) maar Klantadvies. Wij hebben niet alleen contact met de huurder als die ons belt, mailt of schrijft, maar zoeken actief zelf contact met onze huurders.”

Waarover dan?

“We bellen bijvoorbeeld na als er een vakman geweest is voor een reparatie, of als er andere zaken spelen. Je kunt het zien als after sales. Is de huurder tevreden over de manier waarop de corporatie zaken oppakt? We zijn begonnen met het Lean maken van het proces klachtenmanagement en daarvoor onlangs gestart met een pilot. Die pilot houdt in dat een huurder tijdens het klachtenproces contact heeft met een en dezelfde persoon van Klantadvies. Die gaat de organisatie in, zoekt zaken uit voor de huurder. Ik vind het een uitdaging om als klantmanager te zorgen dat de medewerkers voldoende middelen, kennis en vaardigheden hebben om hun taak goed uit te kunnen voeren.”

En dat bevalt?

“Ik werk nu bijna 30 jaar bij Pré Wonen, dus ik kan met overtuiging zeggen dat het bevalt. Met 13.000 woningen in beheer is Pré Wonen een middelgrote corporatie, daarbinnen heb ik door de jaren heen verschillende functies vervuld. Deze nieuwe uitdagingen dragen er aan bij dat je fris en scherp blijft. Dat moet je doen, anders ontwikkel je jezelf niet. Daarom ben ik vijf jaar geleden ook lid geworden van het platform KCC van Kjenning.”

Wat biedt het platform KCC dan aan meerwaarde?

“Het is goed om regelmatig met collega’s die dezelfde functie hebben zaken te delen en van elkaar te leren. Wij hebben een ontzettend leuke en gemêleerde groep van rond de 15 mensen. Die komen vanuit het hele land en werken bij corporaties van verschillende grootte: klein, middelgroot, groot. Pré Wonen bijvoorbeeld werkt al langer met een klantcontactcenter, dat geldt niet voor alle leden van het platform. Dan kun je dus je kennis delen en heb je echt toegevoegde waarde. Andersom zie ik dat zaken bij kleinere corporaties veel eenvoudiger gaan, daar pik ik dan weer wat van mee. In een middelgrote organisatie heb je toch vaker langere lijnen. En we worstelen allemaal met het contact tussen de eerste en tweede lijn, dus daar hebben we het ook regelmatig over.”

Is het alleen maar praten?

“Nee hoor. In het begin kwamen we op een centraal punt bij elkaar. Tegenwoordig is iedere bijeenkomst bij een lid van het platform. Dat vind ik heel erg leuk, we beginnen de dag dan altijd met een korte rondleiding, dan zie je hoe andere corporaties werken. We gaan met enige regelmaat ook op bezoek bij een organisatie buiten de corporatiewereld. Zo zijn we de afgelopen jaar bij de Triodos Bank geweest. Heel interessant om te zien welke overeenkomsten er zijn en wat zij anders aanpakken.

We komen drie keer per jaar bij elkaar, maar tussendoor ‘spreken’ we elkaar ook wel. Vaak via de mail of via onze eigen platformapp. Die laatste is superhandig en praktisch. Laatst vroeg een platformlid nog of hij eens een kijkje mocht komen nemen op ons kantoor. Zij willen hun kantoor verbouwen en waren benieuwd hoe wij zitten. Het is toch geweldig dat je wat voor elkaar kunt betekenen.”

Over de platforms

Kjenning faciliteert ruim 25 platforms. Inspirerende netwerken voor professionals waarbij ontwikkelen uiteraard centraal staat. Kennis opdoen, delen en overbrengen. Voor sommige functies zijn inmiddels al meerdere groepen. Met en van elkaar leren van de ervaringen van uw vakcollega's in een persoonlijke én professionele setting, dat is hét doel in de Kjenning platforms! Door het continu “halen en brengen” ontstaat een hecht, professioneel én persoonlijk netwerk. 1 + 1 wordt 3!

Platforms in soorten en maten

Programma's worden altijd samen bepaald. Elk platform kent zijn eigen dynamiek en doelstelling. Van uitvoerder tot manager, van inkoper tot VvE beheerder. Van woonconsultent tot directeur-bestuurder. Rond vastgoed, financiën, woondiensten en meer.

Vrijblijvend kennismaken?

En? Komt u eens vrijblijvend snuffelen? Neem dan de proef op de som en kom voor het laagdrempelig introductietarief een keer kijken en proeven of uw platform u ook verder helpt in uw ontwikkeling en inspiratie. En aan een functioneel én gezellig netwerk!

Datum: 04-03-2018

Delen: