
Hoe vertel je een bewoner dat hij zijn verbouwing moet stoppen? Of dat er asbest in de woning is gevonden? Hoe leg je uit dat de ZAV weer moet worden weggehaald? En wat zeg je tegen een bewoner als het keukenblok niet vervangen zal worden?
Snel verhuren, korte mutatietijden, minimale klachten na verhuur en natuurlijk geen onnodige mutatiekosten. Voor de opzichter dagelijks onderhoud zijn dit, mede gezien de druk op de woningmarkt, dagelijkse uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd.
Huurrecht, ZAV, bouwmethodes en klantgerichte communicatie
De rol van opzichters verschilt per organisatie vaak enorm, maar één ding hebben ze gemeen: Kennis over huurrecht, ZAV, onderhoudsprocessen, asbestherkenning, bouwmethodes en klantgerichte communicatie. Tijdens deze opleiding bespreken we deze onderwerpen. opleiding aanbod komen Daarbij worden ook de juridische aspecten en verschillende benaderingen van het onderhoudswerk behandeld. Zo kun op uitvoeringsniveau kennis delen met deskundigen over installaties, energiebesparing, klimaatbeheersing en asbest.
Na afloop ken je het onderscheid tussen huurders- en verhuurdersonderhoud, veelvoorkomende onderhoudsproblemen en kun je inspecties goed vertalen in heldere opdrachten.