
De onderhoudsmedewerker komt bij vrijwel iedere huurder wel eens over de vloer naar aanleiding van een reparatieverzoek, of voor (periodiek) onderhoud. Tijdens deze bezoeken ziet en hoort de onderhoudsmedewerker van alles, zowel positief als negatief.
Daarmee hebben onderhoudsmedewerkers, maar ook andere corporatiemedewerkers die achter de voordeur komen, ook een belangrijke rol als de oren en ogen van de corporatie. Bij bezoeken kunnen verontrustende zaken worden gesignaleerd en doorgeven binnen de organisatie. Maar signaleren, hoe doe je dat? Wat signaleer je en hoe meld je dit vervolgens binnen de organisatie?
In de training Signaleren achter de voordeur leer je hoe en wat je signaleert, en waar je dit vervolgens binnen je eigen organisatie meldt. Daarnaast leer je hoe je kunt reageren op lastig gedrag van huurders en hoe je een juiste inschatting van de situatie kunt maken.
Tijdens de training wordt veel gewerkt met voorbeelden uit je eigen praktijk waardoor je de kennis en inzichten direct kunt toepassen in je eigen dagelijkse werkzaamheden.
De training is gericht onderhoudsmedewerkers, sociaal beheerders, woonconsulenten, opzichters en andere corporatiemedewerkers die bij de bewoners thuis achter de voordeur komen.