Kjenning
0320 - 2374 88

Signaleren achter de voordeur

Thuis op bezoek : De oren en ogen van de corporatie

2 losse dagen
14,0 contacturen

Je resultaten na Signaleren achter de voordeur

  • Je weet hoe en wat je kunt signaleren achter de voordeur en wanneer je dit intern meldt.
  • Je herkent de signalen van vervuiling, huiselijk geweld, eenzaamheid en psychische problemen in de praktijk.
  • Je weet wanneer en waar je binnen je eigen organisatie een melding kunt doorgeven.
  • Je hebt inzicht in welke kwaliteiten je inzet tijdens je werk en hoe je deze optimaal kunt (blijven) inzetten.

Je investering

Investering € 1.175,00
€ 200,00
Totaal € 1.375,00
Vrij van BTW
  • Gecertificeerd opleidingsinstituut
  • Altijd jouw leerdoelen centraal
  • Specialist in maatwerk
  • Altijd 14 dagen bedenktijd

Inhoud

De vakman komt bij vrijwel iedere huurder wel eens over de vloer naar aanleiding van een reparatieverzoek, of voor (periodiek) onderhoud. Tijdens deze bezoeken ziet en hoort de vakman van alles, zowel positief als negatief.

Daarmee hebben vakmannen, maar ook andere corporatiemedewerkers die achter de voordeur komen, ook een belangrijke rol als de oren en ogen van de corporatie. Bij bezoeken kunnen verontrustende zaken worden gesignaleerd en doorgeven binnen de organisatie. Maar signaleren, hoe doe je dat? Wat signaleer je en hoe meld je dit vervolgens binnen de organisatie?

In de training Signaleren achter de voordeur leer je hoe en wat je signaleert, en waar je dit vervolgens binnen je eigen organisatie meldt. Daarnaast leer je hoe je kunt reageren op lastig gedrag van huurders en hoe je een juiste inschatting van de situatie kunt maken.

Tijdens de training wordt veel gewerkt met voorbeelden uit je eigen praktijk waardoor je de kennis en inzichten direct kunt toepassen in je eigen dagelijkse werkzaamheden.

De training is gericht vakmannen, sociaal beheerders, woonconsulenten, opzichters en andere corporatiemedewerkers die bij de bewoners thuis achter de voordeur komen.

Programma

Dag 1: Inzicht, kennis en proces

  • De rol van de corporatie
  • Sociaal: wat is dat wel en niet
  • Hoe en wat signaleren? Trainen van ogen en oren.
  • Drie V’s; Vervuiling, Vereenzaming en Verloedering, het herkennen in de praktijk.
  • Signaleren en melden van huiselijk geweld en psychische problemen .
  • Signaleren/doorgeven: Hoe gaat dat bij jouw organisatie? Wanneer meld je wat waar?
  • Afstemmen met anderen wat je signaleert en bij wie
  • Uitleg opdracht

Tussen dag 1 en 2 maak je een opdracht over het meldingsproces binnen je eigen corporatie. Daarnaast maak je tevens een opdracht met eigen praktijkvoorbeelden welke de tweede dag wordt besproken.

Dag 2: Praktijk dag

  • Bespreken van je eigen praktijkopdracht.
  • Reageren op de klant
  • Inschatten van klanten
  • Veiligheid en melden, bewaken van grenzen
  • Bespreken van eigen casuïstiek
  • Oefenen van praktijksituaties

Leerresultaten

  • Je weet hoe en wat je kunt signaleren achter de voordeur en wanneer je dit doorgeeft aan bijvoorbeeld de woonconsulent.
  • Je herkent de signalen van vervuiling, huiselijk geweld, eenzaamheid en psychische problemen in de praktijk.
  • Je weet wanneer en waar je binnen je eigen organisatie een melding kunt doorgeven.
  • Je hebt inzicht in welke kwaliteiten je inzet tijdens je werk en hoe je deze optimaal kunt inzetten tijdens je dagelijkse werk met de klant.
  • Je weet hoe je lastige gesprekken kunt voeren en hoe je bij lastige gesprekken jouw grenzen kunt bewaken.

Voor wie?

De training Signaleren achter de voordeur is bedoeld voor vakmannen, monteurs, sociaal beheerders, woonconsulenten, opzichters en andere corporatiemedewerkers die bij de bewoners thuis achter de voordeur komen.

Data & plaats

  • Informeer mij over nieuwe startdata

Informeer mij over nieuwe startdata

Reviews

9,2 (92 reviews)

Bij Kjenning evalueren we al onze opleidingen. Lees hier een aantal evaluaties terug.

  • 5

    71

  • 4

    21

  • 3

    0

  • 2

    0

  • 1

    0

Zij gingen je voor

  • HW Wonen
  • Stichting Bo-Ex
  • Stichting Wonen Limburg
  • Idealis Logo
  • Stichting Woonbron
  • Stichting de Bouwvereniging
  • De Woonmensen
  • Stedelink

Vragen of advies nodig?

Lees het in onze artikelen

Wil je vrijblijvend advies?

Bel naar 0320 - 2374 88 of chat met ons en krijg tijdens kantoortijden direct antwoord.

Verblijfskosten

Verblijfskosten bestaan uit o.a. zaalhuur en catering gedurende de training.
De aangegeven verblijfskosten zijn exclusief een eventueel diner of een eventuele overnachting.

Indien een overnachting mogelijk is bij de training kan je dit kiezen op het inschrijfformulier.

Let op: Voor de (delen van) opleidingen die online plaatsvinden, zijn verblijfskosten niet van toepassing.

Stuur naar een collega