
Als het mis gaat bij sloop en renovatieprojecten zijn de gevolgen groot. Soms zoeken ontevreden bewoners de publiciteit, soms willen huurders simpelweg niet verhuizen naar een passende woning of vertrekken tijdelijke huurders niet op tijd. Om het proces daarna weer op de rit te krijgen kost veel tijd en energie. En natuurlijk kost het uitstellen van een project ook veel geld. Door een goede voorbereiding kun je dit soort vervelende situaties voorkomen.
In deze training leer je hoe je in de praktijk grip en overzicht houdt op complexe sloop en renovatieprojecten. Vooraf breng je je eigen casus in. Tijdens de training worden de belangrijkste risico’s verkend en de bijpassende oplossingen aangereikt.
Het begint met de interne communicatie. Daarbij is uitgebreid aandacht voor de communicatie met huurders. Hoe kun je hen overtuigen en enthousiast krijgen voor het plan? Hoe ga je om met huurders die niet mee willen werken? Hoe zorg je ervoor dat uiteindelijk iedereen tijdig mee werkt zodat de werkzaamheden echt kunnen beginnen?
Tip: Ben je op zoek naar een verdieping op de onderwerpen van deze training? Kijk dan bij de Leergang Sociale Projectbegeleiding.