
Als medewerker van een woningcorporatie communiceer je dagelijks met huurders. Je stuurt e-mails over onderhoud, servicekosten, reparatieverzoeken of schrijft brieven over huurverhogingen, overlast of betalingsregelingen. Maar lang niet elke huurder begrijpt deze berichten meteen.
Wist je dat in Nederland 2,5 miljoen mensen moeite hebben met lezen en schrijven? Ze worden vaak ‘laaggeletterd’ genoemd. Lezen lukt soms best, maar ingewikkelde teksten zorgen voor verwarring. Juist voor deze groep is heldere communicatie erg belangrijk.
Heldere communicatie met huurders
Hoe schrijf je kort, helder en klantvriendelijk? Wat doe je met juridische of technische informatie? Schrijf je anders voor verschillende doelgroepen? En hoe vermijd je kinderachtige taal?
Elke huurder wil snappen waar hij of zij aan toe is. Heldere B1-teksten helpen daarbij. Ze zorgen dat meer huurders je boodschap begrijpen én zich serieus genomen voelen. Hoe je dat doet, leer je in deze training.
Aan de slag met praktische handvatten
Tijdens deze training B1-schrijven voor corporatiemedewerkers leer je hoe je op een eenvoudige manier heldere en duidelijke teksten maakt en waarom dat belangrijk is. Je krijgt praktische tips, slimme schrijfregels, herkenbare voorbeelden en gaat zelf aan de slag. Je mag ook vooraf eigen teksten insturen, zodat je meteen kunt oefenen met je eigen praktijk (niet verplicht).