Kjenning
0320 - 2374 88

Feedback geven en ontvangen

Hoe kom je van dat gemopper en geklaag af!

1 dag

Je resultaten na Feedback geven en ontvangen

  • Je kunt en wilt feedback zowel geven als ontvangen.
  • Je kent de feedbackregels en kunt deze toepassen.
  • Je bent bewust van je eigen opvattingen en overtuigingen rondom feedback geven.
In company aanvragen
  • Gecertificeerd opleidingsinstituut
  • Altijd jouw leerdoelen centraal
  • Specialist in maatwerk
  • Altijd 14 dagen bedenktijd

Inhoud

Wanneer er in de samenwerking tussen afdelingen of medewerkers dingen niet soepel lopen, dan wordt er vaak veel gemopperd en geklaagd. Verwijten zijn snel gemaakt en er wordt meer over elkaar gepraat, dan met elkaar. En terwijl de irritaties toenemen, gaan werksfeer en productiviteit flink achteruit. Herkent u dit patroon? Gaat ook in uw organisatie veel tijd verloren met praten over elkaar in plaats van met elkaar? Lukt het niet om collega’s of medewerkers effectief aan te spreken?

In deze feedbacktraining leert u dit effectief aan te pakken. U ervaart hoe u uw collega of zelfs uw leidinggevende goede, constructieve feedback kunt geven, zonder de onderlinge relatie te verstoren. U leert feedback ontvangen en er iets positiefs mee te doen. U leert met elkaar een cultuur op te bouwen en te onderhouden, waarin feedback geven normaal, wenselijk en veilig is. U ervaart hoe vertrouwen en waardering ontstaat bij medewerkers die elkaar feedback kunnen en willen geven.

Aanpak

De verhouding theorie-praktijk is in deze training 20%-80%. Tussen de eerste dag (2 dagdelen) en de terugkomdag (1 dagdeel) zitten drie tot vier weken, zodat op de werkvloer met Feedback geven en ontvangen geoefend kan worden.

Programma

Dag 1

  • Ontvangst en kennismaking
  • Wat is feedback?
  • Wat weerhoudt ons om feedback te geven?
  • IJsbergmodel
  • Hoe geef en ontvang je feedback en complimenten op een constructieve manier?
  • Aan de slag
  • Bespreken huiswerkopdracht (oefenen op werkvloer)

Dag 2 (1 dagdeel)

  • Hoe ging oefenen in de praktijk?
  • Inventariseren van knelpunten en successen
  • Oefenen
  • Maken van teamafspraken om feedback te borgen
  • Opstellen van persoonlijk actieplan
  • Evaluatie van de training

Leerresultaten

  • U kunt en wilt feedback zowel geven als ontvangen.
  • U weet wat de feedbackregels zijn.
  • U kunt complimenten geven én elkaar aanspreken op gedrag.
  • U kent uw eigen opvattingen en overtuigingen rondom feedback geven.
  • U toont voorbeeldgedrag en stimuleert anderen om een veranderde cultuur rond “Feedback geven en ontvangen” uit te dragen in uw organisatie.

Voor wie?

Deze training wordt alleen incompany verzorgd. U moet immers met uw collega’s aan de slag om Feedback geven en ontvangen een normaal onderdeel te maken binnen uw corporatie.

Zij gingen je voor

  • De Woonplaats
  • Lek en Waard
  • Rondom Wonen
  • Prowonen
  • Reggewoon
  • Stichting deltaWonen
  • Stichting Portaal
  • Stichting Wonen Noordwest Friesland

Vragen of advies nodig?

Lees het in onze artikelen

Wil je vrijblijvend advies?

Bel naar 0320 - 2374 88 of chat met ons en krijg tijdens kantoortijden direct antwoord.

Verblijfskosten

Verblijfskosten bestaan uit o.a. zaalhuur en catering gedurende de training.
De aangegeven verblijfskosten zijn exclusief een eventueel diner of een eventuele overnachting.

Indien een overnachting mogelijk is bij de training kan je dit kiezen op het inschrijfformulier.

Let op: Voor de (delen van) opleidingen die online plaatsvinden, zijn verblijfskosten niet van toepassing.

Stuur naar een collega