Kjenning
0320 - 2374 88

Klantgericht schrijven

Duidelijkheid in brieven en e-mail

2 losse dagen
14,0 contacturen

Je resultaten na Klantgericht schrijven

  • Je kunt heldere brieven en e-mails schrijven die aansluiten bij de ontvanger.
  • Je kunt duidelijk op papier zetten wat je bedoelt.
  • Je kunt een heldere structuur aanbrengen in brieven en e-mails.
  • Jouw boodschap komt duidelijker over.
In company aanvragen
  • Gecertificeerd opleidingsinstituut
  • Altijd jouw leerdoelen centraal
  • Specialist in maatwerk
  • Altijd 14 dagen bedenktijd

Inhoud

Heel veel communicatie verloopt inmiddels via e-mail. Maar het schrijven van een goede duidelijke e-mail is soms nog best lastig. En ook schriftelijke (standaard of eenmalige) brieven vragen om een zorgvuldige voorbereiding. Verplaats uzelf in de klant, bepaal het doel van uw brief of e-mail en kies de passende indeling. Met een aansprekende schrijfstijl en correct taalgebruik.

Aanpak

In deze training oefen je de verschillende fasen in het schrijven van een goede brief en e-mail. Je verbetert je vaardigheden om de boodschap van je brief of e-mail zo op te schrijven dat deze overkomt bij de lezer. Tijdens de training krijg je persoonlijke feedback op de brieven en e-mails die je zelf schrijft. Zo sluit de training optimaal aan bij jouw leervragen. Om de verbinding met de praktijk te leggen, werk je tussen de trainingsdagen aan het (her)schrijven van een brief of e-mail. Op de volgende trainingsdag wordt deze besproken en krijg je feedback.

Blended leren: kort, effectief en met meer rendement!

Je start met de e-Learningmodules “E-mails schrijven” en “ Gewoon goed Nederlants”. Hiermee doorloop je de theorie over het schrijven van heldere en juist gespelde mails. Zo ga je goed voorbereid naar de training Klantgericht schrijven. Hierna heb je nog drie maanden toegang tot de e-Learning en kun je achteraf nog eens rustig de modules doornemen.

Programma

  • Inleiding communicatiemodel en schrijfproces
  • Klantgericht en doelgericht communiceren
  • Voorbereiding: wat wil jij met je brief of e-mail bereiken?
  • Afstemming op de ontvanger van je brief of e-mail
  • Indeling en structuur van de brief
  • Indeling en structuur van de e-mail
  • Correct en verzorgd formuleren

Leerresultaten

  • Je kunt heldere brieven en e-mails schrijven die aansluiten bij uw doelgroep.
  • Je kunt duidelijk op papier zetten wat je bedoelt.
  • Je brengt structuur in het schrijven van brieven en e-mails.
  • Je boodschap komt duidelijker over.

Voor wie?

Medewerkers die regelmatig brieven en e-mails aan klanten of relaties versturen.

Reviews

9,8 (25 reviews)

Bij Kjenning evalueren we al onze opleidingen. Lees hier een aantal evaluaties terug.

  • 5

    24

  • 4

    1

  • 3

    0

  • 2

    0

  • 1

    0

Zij gingen je voor

  • Dunavie
  • Stichting Staedion
  • Stichting Wonen Vierlingsbeek
  • Area
  • Parteon
  • Sint Trudo
  • Maasdelta groep
  • Stichting Elkien

Vragen of advies nodig?

Lees het in onze artikelen

Wil je vrijblijvend advies?

Bel naar 0320 - 2374 88 of chat met ons en krijg tijdens kantoortijden direct antwoord.

Verblijfskosten

Verblijfskosten bestaan uit o.a. zaalhuur en catering gedurende de training.
De aangegeven verblijfskosten zijn exclusief een eventueel diner of een eventuele overnachting.

Indien een overnachting mogelijk is bij de training kan je dit kiezen op het inschrijfformulier.

Let op: Voor de (delen van) opleidingen die online plaatsvinden, zijn verblijfskosten niet van toepassing.

Stuur naar een collega