Als medewerker klantcontact ben jij het visitekaartje naar buiten van de corporatie. Je begroet de klant hartelijk en professioneel, geeft goede en actuele informatie en beantwoordt zoveel mogelijk vragen zelfstandig. Daarnaast ben je als medewerker klantcontact ook de spin in het web naar binnen, verbind je wel of niet door met collega’s en maak je afspraken voor de klant.
Van jou als medewerker klantcontact wordt steeds meer gevraagd op communicatief gebied. Steeds vaker worden de ‘makkelijke’ telefoontjes en vragen afgehandeld door technische systemen zoals een klantenportaal of een virtuele medewerker. Wat blijft er dan over? De ‘lastige’ contacten, situaties waar multi problematiek speelt en/of klanten die digitaal niet vaardig zijn. En dát vraagt nogal wat van je vaardigheden.
Aanpak
Op basis van de schriftelijke intake wordt de training aangepast bij jouw leervragen. Tijdens de training wordt veel geoefend met eigen praktijksituaties en krijg je feedback van de trainers, acteurs maar ook van de andere deelnemers in de groep.
Tussen de trainingsdagen ga je aan de slag met enkele e-Learningmodules.
Daarnaast heeft iedere klant andere vragen, andere behoeftes en vraagt een andere benadering of aanpak. Dé klant bestaat niet. Goede communicatieve vaardigheden en stevige gespreksvaardigheden zijn dan ook steeds belangrijker.
In deze training Medewerker klantcontact staan deze vaardigheden centraal en wordt veel tijd besteed aan klantprofielen, klantgedrag, communicatie aan balie en telefoon. Ook is er aandacht voor het omgaan met lastig gedrag. Want klanten komen met lastige problematiek. En ook het aantal klanten met een psychische beperking neemt toe.
Met deze communicatieve vaardigheden 2.0 op zak ben jij toekomstbestendig voor de eisen van de huidige Klanten Contact medewerker.