Kjenning
0320 - 2374 88

Omgaan met agressie

Voorkomen is beter

1 dag
7,0 contacturen

Je resultaten na Omgaan met agressie

  • Je (her)kent verschillende soorten agressie.
  • Je herkent de mate van escalatie in een gesprek.
  • Je kunt gesprekken de-escaleren door gebruik te maken van de juiste communicatieve vaardigheden.
  • Je kent de effecten van agressie op jezelf.

Je investering

Investering € 730,00
€ 100,00
Totaal € 830,00
Vrij van BTW
  • Gecertificeerd opleidingsinstituut
  • Altijd jouw leerdoelen centraal
  • Specialist in maatwerk
  • Altijd 14 dagen bedenktijd

Inhoud

Klanten staan soms zo onder druk dat ze hun emoties niet meer de baas kunnen. Dit kan ontaarden in agressieve taal en agressief gedrag. Dit kan gebeuren aan de balie of aan de telefoon, maar ook bij klanten thuis. Weten wat je moet doen àls het gebeurt, geeft zelfvertrouwen en een veiliger gevoel. Het helpt je de angel uit het gesprek te halen, waardoor het minder snel uit de hand loopt.

In deze training omgaan met agressie leer je hoe je kunt omgaan met agressie en hoe je agressieve klanten het beste kunt benaderen. Je leert in de training omgaan met agressie hoe je escalatie van een gesprek kunt herkennen en wat je kunt doen om agressie te verminderen of zelfs te voorkomen. Daarnaast leer je omgaan met de effecten van agressief gedrag. Zo vergroot je je eigen werkplezier en veiligheid en die van jouw collega’s.

Aanpak

Je start met een e-Learning module. Daarin doorloop je de theorie met heldere, interactieve casus. Zo ga je goed voorbereid naar de training Omgaan met agressie waar naast theorie ook veel dagelijkse praktijksituaties worden besproken en geoefend met een acteur. Hierna heb je nog drie maanden toegang tot de e-Learning en kunt je de module nog eens rustig doornemen.

In verschillende oefeningen in de training omgaan met agressie leer je nieuwe vaardigheden en krijg je gerichte feedback op het effect van je eigen gedrag. Dit vergroot de impact van de training op je dagelijkse werk.

De training omgaan met agressie helpt ook agressie te voorkomen. Ook omdat de impact van zulke emotionele gesprekken op medewerkers vaak fors is. Na de training Omgaan met agressie kun je goed en adequaat reageren.

Hoe vangt je als leidinggevende je collega’s goed op na een agressie incident?

Stuur je ze naar huis? Doe je wel of geen aangifte? En wat moet je doen als je twijfelt of het echt wel goed gaat met je collega na een schokkend voorval?

Er zijn verschillende mogelijkheden om nadelige effecten van agressie incidenten en andere ingrijpende gebeurtenissen te beperken. De steun van een collega of leidinggevende die als opvanger optreedt, is heel belangrijk. 

Specifiek voor corporaties verzorgen we een training “Opvang en nazorg na agressie”. Deze training is alleen incompany mogelijk. De afstemming binnen de corporatie, het beleid en de lokale dynamiek staan hierin ook centraal. Neem hiervoor contact op via het contactformulier.

Programma

  • Het belang van “omgaan met agressie”
  • Verschil tussen emotie en agressie
  • De verschillende vormen van agressie
  • Wat bevordert het ontstaan van agressie?
  • Hoe merk je of een gesprek escaleert?
  • Hoe kun je frustratieagressie verminderen?
  • Gevolgen van frustratieagressie
  • Preventie van agressie: welke mogelijkheden zijn er om agressie te voorkomen?
  • Verwerking van zeer emotionele gesprekken: hoe raak je de spanning hiervan kwijt?

Leerresultaten

  • Je hebt na de training omgaan met agressie je weerbaarheid vergroot en meer zelfvertrouwen gekregen.
  • Je (her)kent verschillende soorten agressie.
  • Je herkent de mate van escalatie in een gesprek.
  • Je de-escaleert gesprekken door gebruik te maken van de juiste communicatieve vaardigheden.
  • Je bent assertiever en kunt beter grenzen stellen.
  • Je waarborgt de veiligheid van jezelf en de ander door de juiste beslissingen te nemen.
  • Je kent de effecten van agressie op jezelf.
  • Je kent technieken om agressieve incidenten beter te verwerken.

Voor wie?

Deze training omgaan met agressie is geschikt voor iedereen met directe klantcontacten, zowel in directe communicatie als via de telefoon.

Data & plaats

  • Informeer mij over nieuwe startdata

Informeer mij over nieuwe startdata

Reviews

9,5 (591 reviews)

Bij Kjenning evalueren we al onze opleidingen. Lees hier een aantal evaluaties terug.

  • 5

    511

  • 4

    80

  • 3

    0

  • 2

    0

  • 1

    0

Zij gingen je voor

  • Arcade
  • Idealis Logo
  • Stichting Cazas Wonen
  • Stichting Talis
  • Stichting Staedion
  • Reggewoon
  • De Woonschakel
  • Omnia Wonen

Vragen of advies nodig?

Lees het in onze artikelen

Wil je vrijblijvend advies?

Bel naar 0320 - 2374 88 of chat met ons en krijg tijdens kantoortijden direct antwoord.

Verblijfskosten

Verblijfskosten bestaan uit o.a. zaalhuur en catering gedurende de training.
De aangegeven verblijfskosten zijn exclusief een eventueel diner of een eventuele overnachting.

Indien een overnachting mogelijk is bij de training kan je dit kiezen op het inschrijfformulier.

Let op: Voor de (delen van) opleidingen die online plaatsvinden, zijn verblijfskosten niet van toepassing.

Stuur naar een collega