Kjenning
0320 - 2374 88

Omgaan met culturele verschillen

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is...

1 dag
7,0 contacturen

Je resultaten na Omgaan met culturele verschillen

  • Je kent de achtergronden en gewoonten van verschillende culturen.
  • Je weet hoe je een gesprek met een klant soepeler kunt laten verlopen.
  • Je weet welke rol non-verbale communicatie speelt in een gesprek.
  • Je hebt inzicht in cultuurverschillen bij wonen en weet hoe je daarmee kunt omgaan.

Je investering

Investering € 610,00
€ 100,00
Totaal € 710,00
Vrij van BTW
  • Gecertificeerd opleidingsinstituut
  • Altijd jouw leerdoelen centraal
  • Specialist in maatwerk
  • Altijd 14 dagen bedenktijd

Inhoud

In contact met klanten uit andere culturen kun je soms in nieuwe en onverwachte situaties terechtkomen. Bijvoorbeeld wanneer bewoners je vragen om je werkschoenen uit te doen als je naar binnen wilt. Of wanneer een huurder zijn kind van 7 jaar meeneemt als tolk naar een gesprek over een huurachterstand. Hoe ga je daarmee om?

Huurders van niet-westerse culturen vormen een aanzienlijk percentage van de doelgroep van woningcorporaties. Daarom is het goed om extra aandacht te schenken aan je communicatie met huurders uit andere culturen.

Deze training Omgaan met culturele verschillen geeft je inzicht in de grote invloed van cultuur op iemands doen en laten, zijn denken en zijn normen en waarden. Dus ook van de invloed van je eigen cultuur op jezelf. Je begrijpt hierdoor de culturele verschillen beter en leert hier effectief mee om te gaan.

Programma

  • Wat is cultuur?
  • Waarden en normen
  • Mentale programmering
  • Migratie en cultuurshock
  • Integratie
  • Achtergronden diverse culturen
  • Woonculturen
  • Cultuurcomponenten en dimensies

Leerresultaten

  • Je kent de achtergronden en gewoonten van verschillende culturen.
  • Je weet hoe je een gesprek met een allochtone klant soepeler kunt laten verlopen.
  • Je weet welke rol non-verbale communicatie speelt in een gesprek.
  • Je kunt je communicatie afstemmen aan het taalbeheersingsniveau van de klant.
  • Je hebt inzicht in cultuurverschillen bij ‘wonen’ en weet hoe je daarmee kunt omgaan.

Voor wie?

Iedereen die met klanten uit andere culturen communiceert en deze communicatie soepeler wil laten verlopen.

Data & plaats

  • Informeer mij over nieuwe startdata

Informeer mij over nieuwe startdata

Reviews

9,4 (98 reviews)

Bij Kjenning evalueren we al onze opleidingen. Lees hier een aantal evaluaties terug.

  • 5

    85

  • 4

    13

  • 3

    0

  • 2

    0

  • 1

    0

Zij gingen je voor

  • Lek en Waard
  • Antares
  • Stichting de Alliantie
  • HW Wonen
  • Rondom Wonen
  • Stichting Woonin
  • Stichting Wonen Vierlingsbeek
  • Mijande wonen

Vragen of advies nodig?

Lees het in onze artikelen

Wil je vrijblijvend advies?

Bel naar 0320 - 2374 88 of chat met ons en krijg tijdens kantoortijden direct antwoord.

Verblijfskosten

Verblijfskosten bestaan uit o.a. zaalhuur en catering gedurende de training.
De aangegeven verblijfskosten zijn exclusief een eventueel diner of een eventuele overnachting.

Indien een overnachting mogelijk is bij de training kan je dit kiezen op het inschrijfformulier.

Let op: Voor de (delen van) opleidingen die online plaatsvinden, zijn verblijfskosten niet van toepassing.

Stuur naar een collega