Online DigiPlatform Verhuur

Online Platform Verhuur

Samen ontdekken, leren en blijvende verhuurverbeteringen oogsten

Het verhuurproces is het primaire proces van een woningcorporatie. Alles begint en eindigt ermee. Als Verhuurmedewerker, woon- of verhuurmakelaar bent u verantwoordelijk voor het verhuren van de passende woning aan de juiste woningzoekende. U bedient een grote variëteit aan potentiële huurders, en matcht deze aan een al even gevarieerd woningaanbod. Het verhuren van zo’n gevarieerd aanbod is maatwerk.

U heeft juridische (huurrecht, zelf aangebrachte voorzieningen en huurprijzen) en technische basiskennis, en kent u het proces van opzegging tot de nieuwe verhuring. Wat zijn de behoeften en verwachtingen van potentiële huurders en wat dit betekent voor de promotie, de wijze van presenteren, communiceren en onderhandelen?

Daarnaast heeft u te maken met de financiële en juridische kaders en zoekt u daarbinnen oplossingen om uw potentiële huurders zo goed mogelijk te bedienen en de woningen zo optimaal mogelijk aan te bieden.

Het Online Platform Verhuur komt 3 x per jaar online een dagdeel bijeen. Het platform heeft een landelijke dekking en bestaat uit deelnemers die allen werkzaam zijn als verhuurmedewerker bij een woningcorporatie.

Aanpak

De groep bepaalt zelf de thema’s. Er is dus veel ruimte in het programma om zelf thema's in te brengen en ervaringen te delen. Deelnemers kiezen thema's voor een inleiding, workshop of discussie over actuele trends en toekomstige ontwikkelingen in het vakgebied. Ook is er ruimte voor casuïstiek uit de eigen dagelijkse praktijk, om dilemma's te delen en om elkaar collegiale feedback te geven.

Onze platformbegeleider begeleidt en faciliteert de bijeenkomsten en het platform.

Voorbeelden van thema's

  • Uitwisselen van ervaringen
  • Werkwijzen tijdens de coronaperiode
  • Digitaliseren van het Verhuurproces
  • Matchen: de klant in het verhuurproces
  • Klantgroepen en leefstijlen
  • Verschillen in verwachtingen en behoeften
  • Gericht adverteren voor de juiste klant
  • Passend Toewijzen of Passend Wonen?
  • Ontwikkelingen en trends
  • Locatie- en buurtonderzoek
  • Verhuurmedewerker of Verhuurmakelaar: wat is het juiste sociale gezicht in de sector?
  • Het verhuurproces vanuit bedrijfsmatig oogpunt
  • Snel en aansluitend verhuren
  • Moeilijk verhuurbare woningen verhuren
  • Een effectief en efficiënt proces
  • Maatwerk leveren en besparen
  • De interne samenwerking
  • Voorlichting en intake
  • Bijzondere doelgroepen en bijzondere contracten
  • Praktijk: bezichtiging van leegstaande woning
  • Aftersales
  • De aanbieding, oplevering en contracttekenen
  • Eigen onderwerpen en thema's

Informatie aanvragen