Online DigiPlatform Verhuur

Online DigiPlatform Verhuur

Samen ontdekken, leren en blijvende verhuurverbeteringen oogsten

Tijdens de Coronatijd gaan werkzaamheden (groten)deels door, doen corporaties echt (veel) online met de huurder en dat blijkt goed te gaan, zijn mensen besluitvaardiger en huurders blijken veel flexibeler dan gedacht...

Maar het werken op afstand maakt ook veel zaken lastig. Mensen zijn het overzicht over het werkproces soms kwijt, welke stappen kan en mag ik overslaan in deze periode. Of huurders die net de afgelopen maand zijn gaan huren maar nu in de financiële problemen komen. Er komen meer vragen binnen bij de corporatie vanuit woningnood. En ook de vraag wat nu vanuit wetgeving mag en moet speelt.

Van de huidige crisis leren we wel dat het verhuren van woningen anders kan. Zonder of met direct klantencontact blijkt nog steeds aan de primaire taakstelling van corporaties te kunnen worden voldaan. En laten we direct helder zijn: Woningen verhuren zonder enige vorm van klantencontact is zeker niet wenselijk op de lange termijn. Maar misschien is dit wel het uitgelezen moment om het verhuurproces eens kwalitatief onder de loep te nemen met de lessen van de laatste weken.

Digitaliseren & Leren

In het verhuurproces van een corporatie is 100% digitaliseren mogelijk. Verhurend Nederland heeft massaal de mogelijkheden van sleutelkluisjes ontdekt, bezichtigen zonder begeleiding en het digitaal ondertekenen van huurcontracten. En dat is eigenlijk best mooi!

Deze crisis is een enorme katalysator in besluitvorming over digitalisering van werkprocessen. Dit leidt ook tot meer efficiency. Wat zou u allemaal kunnen doen met de tijd die dan overblijft? En welke van alle maatregelen wilt u eigenlijk wél behouden? En hoe?

Gezonde wijken beginnen aan de voorkant

De leefbaarheidsproblemen nemen toe. Maar een deel van de oplossing begint toch echt bij het goed verhuren van een woning. Wat dat is? Denkt u eens aan de meest ideale match tussen klant en pand. Want matcht u klanten aan woningen? Dan gebeurt er iets magisch. Er ontstaat een hogere klanttevredenheid, bewoners raken betrokken en het aantal klachten neemt af. Herkenbaar?

Leren in tijden van crisis

We realiseren ons dat u mogelijk uw handen vol hebt. En dat u mogelijk meerdere zaken tegelijk managed, of u nu thuis werkt of niet, al dan niet met kinderen, er zijn allerlei uitdagingen in uw normale werkproces. En niemand weet niet hoe haar/zijn werk er over 3 maanden uitziet. Merkt u dat u juist nu wel wat inspiratie kunt gebruiken? En dat u ook benieuwd bent hoe andere collega’s hun verhuurwerkzaamheden oppakken en inrichten?

Zorgt u goed voor uzelf?

Want terwijl u druk bent met het verzorgen van de basisbehoefte van uw bewoners blijft de centrale vraag: “zorgt u nu ook goed voor uzelf?”. Dit Platform kan u daarbij helpen! Door ervaringen met collega’s uit het gehele land uit te wisselen ervaart u dat u niet alleen voor deze uitdaging staat. En dat u het wiel niet alleen hoeft uit te vinden. Ervaringen delen en juist nu tijd in uzelf investeren, levert u energie op is onze ervaring.

5 dagdelen aan de slag

Wilt u tijd vrijmaken om te blijven werken aan uzelf, uw vakgebied én uw organisatie? Doe dan mee aan de 5 online bijeenkomsten van het Online DigiPlatform Verhuur die in mei, juni en juli plaatsvinden. Daar kunt u online met verhuurcollega’s uit het land ervaringen uitwisselen, inspiratie opdoen en kijken welke (on)mogelijkheden er zijn. Zowel voor nu als in de toekomst.

En daarna?

Bij behoefte in de groep kan voor het platform dit najaar ook een fysieke bijeenkomst worden gepland, om te elkaar te ontmoeten maar ook om wellicht verder te gaan als regulier platform met de vakcollega's, om kennis en ervaringen te blijven delen, ook in de toekomst. Tijdens de 5 online dagdelen zal deze behoefte moeten blijken.

Aanpak

Het platform gaat over de thema’s die u als deelnemer aanbrengt. Doet u mee aan dit platform? Dan heeft u eerst een korte online/telefonische kennismaking met onze platformbegeleider. Vanuit uw persoonlijke behoefte en die van uw collega’s wordt het programma voor de eerste online "bijeenkomst" gemaakt. En samen bepalen we onderwerpen voor de volgende bijeenkomsten.

Onze platformbegeleider begeleidt het platform met inspirerende online oefeningen en gefaciliteerd het proces. Daarnaast worden inspirerende sprekers uitgenodigd.

Programma

Thema’s voor het online platform die op onze agenda staan zijn:

  • Crisiscommunicatie; uitwisselen van ervaringen over werkwijzen tijdens de coronaperiode
  • Digitaliseren van het Verhuurproces: nu en na de crisis
  • Matchen: aandacht voor de klant in het verhuurproces
  • Gerichter adverteren: de juiste klant zoeken op basis van lessen uit de commerciële sector
  • Verhuurmedewerker of Verhuurmakelaar: wat is het juiste sociale gezicht in de sector?
  • Passend Toewijzen of Passend Wonen?
  • Eigen onderwerpen en thema's

Er is veel ruimte in het programma om zelf thema's in te brengen en ervaringen te delen.


Praktische informatie

Uw investering € 995,- excl. btw voor de 5 online bijeenkomsten

Data

  • Dinsdag 12 mei (ochtend)
  • Maandag 25 mei (middag)
  • Woensdag 10 juni (ochtend)
  • Maandag 22 juni (middag)
  • Maandag 6 juli (middag)

Aanmelden?

Meld u aan via onderstaand contactformulier en we nemen snel contact met u op.


Informatie aanvragen