Blog

Trainingen en platformbijeenkomsten in de Coronatijd

Trainingen en platformbijeenkomsten in de Coronatijd

Op 23 februari heeft het kabinet aangegeven dat de lockdown in Nederland in ieder geval tot en met 15 maart is verlengd.Alle zeer ingrijpende maatregelen in de bestrijding van het coronavirusvindt u op de website van de Rijksoverheid.Online opleidingenSinds begin oktober verzorgen wij proactief alle opleidingen al online, om zo ook bij te dragen aan de beperking van sociale contacten. In de komende periode zetten we dit voort en zullen de opleidingen -waar dat kwalitatief verantwoord kan- online worden verzorgd. Zo borgen we uw en onze veiligheid maximaal en kan tegelijk uw ontwikkeling wél doorgaan. Want uw ontwikkeling is belangrijk. Maar uw en onze gezondheid is uiteraard nog belangrijker.Zeker met alle online ervaringen uit de afgelopen periode, is online een goed en veilig alternatief...

RvC-heisessie: “Kijken naar de toekomst”

RvC-heisessie: “Kijken naar de toekomst”

Naast de reguliere vergaderingen komt de raad van commissarissen van LEKSTEDEwonen minimaal één keer extra bij elkaar. “Dan hebben we een strategiedag om te kijken naar de toekomst, te brainstormen en actuele zaken uit te diepen”, aldus Ed de Groot, directeur-bestuurder.Mmmm...

“Er is veel kennis binnen het platform Projectleiders beschikbaar”

“Er is veel kennis binnen het platform Projectleiders beschikbaar”

Sinds 1999 werkt Brenda Delger in verschillende functies bij corporatie Lefier. Sinds 6 jaar is ze projectleider op de afdeling Vastgoedrealisatie. Vanuit deze functie werd ze lid van het platform Projectleiders. “We pakken iedere keer een relevant thema bij de kop.”Gepokt e...

Hoe kom ik met die bewoners in contact?

Hoe kom ik met die bewoners in contact?

“Ik wil contact. Geen afstand.” Kent u het liedje van Frank Boeijen nog? Ik krijg het spontaan in mijn hoofd.Recent gaf ik weer een training Sociale Projectbegeleiding. En wat mij altijd opvalt, hoe ervaren medewerkers ook zijn, is dat er één uitdaging universeel is bij reno...

Klantgericht communiceren: wat wel en wat niet?

Klantgericht communiceren: wat wel en wat niet?

Als klantconsulent moet je over de juiste technieken beschikken om een gesprek met een huurder niet alleen efficiënt, maar ook klantvriendelijk af te handelen. Klantconsulent Anouk van Esch bij De Sleutels, volgde samen met haar collega's de training Klantgericht communicere...

Bij huurachterstanden gaan de kosten voor de baten uit.

Bij huurachterstanden gaan de kosten voor de baten uit.

Natuurlijk kost het (preventief) werken aan huurachterstandentijd en geld. Maar het bespaart ook kosten én voorkomt veel geldstress en gedoe. Want betalingsachterstanden zijn vaak niet alleen een financieel probleem, maar onderdeel van een sociaal probleem.Wanneer er niet ti...

Aedes Benchmark 2020: Zorgen over de kwaliteit van wonen

Aedes Benchmark 2020: Zorgen over de kwaliteit van wonen

De titel van de Aedes benchmark 2020 klinkt met "Meer tevreden huurders ondanks moeilijke tijden" heel positief. Maar is die positieve toon wel helemaal terecht? Ik dook een middag in de cijfers en kom tot drie bevindingen:1) Eén op zes huurders geeft de woning een onvoldoen...

Bestuurdersplatform Perspectief: Zaken delen en sparren met gelijkgestemden

Bestuurdersplatform Perspectief: Zaken delen en sparren met gelijkgestemden

“Het is prettig om in vertrouwelijkheid met elkaar te kunnen sparren, discussiëren, dilemma’s te bespreken.” Aldus Bert Moormann, directeur-bestuurder van Domesta en lid van het bestuurdersplatform Perspectief.Dat hebt u nodig?“Nodig, nodig. Dat klinkt lichtelijk dramatisch....

Inschatten van overlastklachten in drie snelle stappen

Inschatten van overlastklachten in drie snelle stappen

Geen klacht is hetzelfde, maar toch zijn overlastmeldingen grofweg in te delen in vijf categorieën.De kunst is om zo snel mogelijk een juiste inschatting te maken van de aard van de klacht zodat je ook snel passende maatregelen kunt nemen om de overlast aan te gaan pakken.Me...

Digitaal overleggen en “veurzitten, zoals het heurt"

Digitaal overleggen en “veurzitten, zoals het heurt"

Door de situatie rondom Corona blijft digitaal overleggen voorlopig nog wel de standaard. In de afgelopen maanden hebben we met tools zoals MS Teams en Zoom ons hierin wegwijs gemaakt.De voordelen van digitaal vergaderen zijn groot. Net zoals bij fysieke overleggen, vraagt o...

Grijs en groen onderhouden en beheren met beeldgericht werken

Grijs en groen onderhouden en beheren met beeldgericht werken

In zijn functie als uitvoerder Infraclean bij Van Doorn – onderdeel van de Leeuwenstein Groep – heeft Willem Heikoop te maken met ‘grijs en groen’. Ofwel, het beheren en onderhouden van de grijze en groene buitenruimte. En dat is tegenwoordig meer ‘dan de stoep schoonhouden’...