Inhoud
Continu inzetbaar blijven met goede ICT-kennis, inzicht en digitale vaardigheden
Digitalisering biedt veel nieuwe opties en vacatures, maar daar sluiten de huidige opleidingen niet of onvoldoende bij aan. En dat terwijl de economie zich steeds meer die kant op ontwikkelt. Digitale vaardigheden zijn de belangrijkste vaardigheden van de toekomst om een baan te krijgen en te houden. Echt iedere baan tegenwoordig heeft digitale aspecten.
De wereld verandert te snel om te leren...
De veranderingen gaan zo snel dat niet alles te leren valt op de scholen. En omschrijvingen van beroepen zoals we die kennen veranderen ook snel. Nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op en om goed te kunnen functioneren, zijn goede digitale vaardigheden, een goede ICT basiskennis, inzicht en vaardigheden meer dan noodzakelijk.
Waar staan uw medewerkers nu?
Medewerkers moeten goed worden toegerust en voorbereid op het uitvoeren van hun huidige (en mogelijk toekomstige) werkzaamheden. Maar waar staan ze nu met hun kennis? Wat weten ze al? Wat kunnen ze? Is uw norm al bekend en voldoen medewerkers aan die norm? Zichtbaar en meetbaar verhogen van de digitale vaardigheden van medewerkers is noodzakelijk om de medewerkers goed toe te rusten op hun huidige en toekomstige taken en om als organisatie ook op toekomstige ontwikkelingen te zijn voorbereid.
In 6 stappen gericht werken aan digitale vaardigheden Met onze zes-stappen aanpak staat ontwikkeling van medewerkers in een continu proces centraal. Stap 1) Inventarisatie Stap 2) Nulmeting Stap 3) Leren Centraal staan altijd de kwalificaties waar een medewerker in zijn functie minimaal aan moet voldoen. Daarbij wordt rekening gehouden met leerstijlen. Uiteraard wordt het ontwikkeltraject zo efficiënt mogelijk georganiseerd. Doen wat nodig is, niet meer en niet minder! Stap 4) Kennisverrijking Stap 5) Begeleiding Stap 6) Eindmeting Na deze stap wordt ook weer bepaald in hoeverre de in stap 1 bepaalde normen per functie nog bijgesteld moeten worden. |