Medewerker reparatieverzoeken

De kennis en vaardigheden bij het aannemen van een reparatieverzoek

  • Startgarantie

‘Het bovenlicht is kapot!’ Wie gaat u sturen? De elektricien? Wilt u uw klant te woord kunnen staan zonder daarbij vaak een technische collega te moeten raadplegen? In deze cursus leert u hoe u efficiënt en effectief op een reparatieverzoek, een klacht of een vraag kunt reageren. U kunt uw technische collega’s helder en eenduidig informeren. Deze cursus biedt een stevige kennismaking met en een verdieping in bouwkunde en installatietechniek, en zet de belangrijkste problemen bij het aannemen van een reparatieverzoek op een rij. De communicatie en de bouwkundige kennis geïntegreerd!

In de voorbereiding op de cursus kunt u aangeven welke vragen en onderwerpen u behandeld wilt hebben. Uw trainer koppelt tijdens de cursus de bouwkundige theorie direct aan de praktijk met de vraag "waar kan uw huurder over bellen met een reparatieverzoek".

Programma

  • Proces van aanname en analyse
  • Wettelijke bepalingen kleine herstellingen
  • Kwaliteit van de woningvoorraad en verwachtingen van huurder
  • Typen huizen en andere gebouwen
  • Reparatieverzoeken rondom het casco van de woning: vloeren, daken, gevels, kozijnen
  • Reparatieverzoeken rondom de afwerking van de woning: wand- en vloerafwerking, plafonds
  • Reparatieverzoeken rondom keukens
  • Asbest
  • Vocht- en geluidsoverlast
  • Reparatieverzoeken aan installaties: elektra-, water-, c.v.- en gasinstallaties, sanitair
  • De meest voorkomende reparatieverzoeken
  • Bezoek mutatiewoningen
  • Communicatie met huurder: De aanname, analyse (doorvragen) en uitvoeringsaansturing
  • Casus reparatieverzoeken

Leerresultaten

  • U bent op de hoogte van de meest voorkomende reparatieverzoeken
  • U kunt, op basis van gegeven praktische tips, snel oorzaken en achtergronden van storingen en klachten achterhalen.
  • U kent op elementair niveau alle noodzakelijke bouwkundige en installatietechnische aspecten.
  • U kent de bouwkundige en installatietechnische vakterminologie die van toepassing is op woningen.
  • U kunt efficiënt en klantvriendelijk omgaan met het aanname-, analyse- en aansturingsproces op basis van uw eigen technische documentatie.

Voor wie?

Baliemedewerkers, callcentermedewerkers en medewerkers klantenservice, die reparatieverzoeken aannemen en plannen. Het niveau is MBO / MBO+ niveau.

Data

  • Startgarantie

  • 17 en 24 juni en 1 juli 2019, omgeving Amersfoortnog enkele plaatsen beschikbaar
  • 29 oktober en 5 en 12 november 2019, omgeving Utrechtvoldoende plaatsen beschikbaar
De leslocaties van Kjenning

Het merendeel van onze tijd zitten we bij u aan huis. Met maatwerkopleidingen, coaching, of adviestrajecten rond personeels- en organisatieontwikkeling. Maar u vindt ons ook op veel verschillende leslocaties met onze open opleidingen. Locaties waar u ook even tot rust kunt komen. En nieuwe inspiratie opdoet.

Kaart Nederland

Relevante blogs

BrabantWonen: de reorganisatie had veel impact. Een trainingstraject volgde.

Een training op maat op het vlak van communicatie, klantgerichtheid en groepsontwikkeling. Theorie en praktijk met speelse elementen!De medewerkers van de twee afdelingen Klant Informatie Centrum van BrabantWonen werden door een reorganisatie samengevoegd tot één afdeling. Debby Kuijpers, senior kla...

‘Ik heb lekkage’ En dan?

Medewerkers van de servicedesk van woonzorgorganisatie DrieGasthuizenGroep volgden de training Reparatieverzoeken en integrale veiligheid. Deelnemer Sheila Jochems: “Het is prettig om meer technische kennis te hebben om zo beter en sneller reparaties en verzoeken op de juiste manier uit te kunnen ze...

De Woning APK van NTA8025 naar NEN8025

Op de weg heeft de APK keuring gezorgd voor een verbetering van de veiligheid. Boven de woningmarkt dreigt al jaren dat er ook zo’n APK voor woningen verplicht gaat worden. Tot op heden is het zover niet gekomen. Heel cynisch gesteld, lijkt het wachten op een groot incident, te wijten aan onveilige...

Goede adviezen kunnen geven bij schimmelvorming

Niemand zit te wachten op vocht, of erger nog, schimmel in huis. Toch hebben veel huurders ermee te maken. “Lefier wil dit adequaat afhandelen, voortijdig signaleren en goede adviezen geven”, aldus Henk Lambeck, manager Gebiedsteam. En dus werd de training Vocht en Schimmel gevolgd door een groot aa...

“Ik heb nu veel meer woon-technische kennis”

Medewerkers van de servicedesk van woonzorgorganisatie DrieGasthuizenGroep volgden de training Reparatieverzoeken en integrale veiligheid. Deelnemer Sheila Jochems: “Het is prettig om meer technische kennis te hebben om zo beter en sneller reparaties en verzoeken op de juiste manier uit te kunnen ze...

“De platformapp is superhandig en praktisch”

Judith Jacobsen, klantmanager bij Pré Wonen, kijkt graag verder dan alleen intern. Hoe is het klantcontact ingericht bij andere corporaties, welke ontwikkelingen zijn er nu en in de toekomst, et cetera. “Het is belangrijk om op de hoogte te blijven en kennis te delen.”Klantcontactcenter. Ik denk met...

“Je moet mensen de tools geven om goed te kunnen functioneren”

Medio 2016 werden bij Trivire de functies van opzichter Dagelijks Onderhoud en opzichter Planmatig Onderhoud samengevoegd tot opzichter Vastgoed. “Dat betekende dat de kennis vergroot moest worden”, aldus Marc Schipper, teamleider Dagelijks Onderhoud. Er volgde een ontwikkeltraject dat inmiddels suc...

Otto Lugers (Woonservice): "De klus begint met goed kunnen communiceren"

Dat de vakmensen van Woonservice goed timmerwerk, schilderwerk of loodgieterswerk afleveren, staat buiten kijf. Maar daar gaat het tegenwoordig niet meer alleen om. Het sociale aspect van hun werk wordt steeds belangrijker. “De klus begint bij de voordeur. Goed kunnen communiceren is dan van groot b...

Schimmel in woningen wordt corporaties verweten

Nu de zomer voorbij is en de koude periode weer voor de deur staat neemt ook het aantal klachten over vochtige schimmelwoningen weer toe. De problematiek rondom schimmel in woningen is ook in Den Haag aangezwengeld. De verwijtende vinger wijst naar de corporaties, maar is dat wel terecht?Ontstaan va...

Het dagboek van een projectleider

De bouwvergadering verloopt moeizaam... de liftinstallateur heeft bij het vernieuwen van de lift met de betonzaag de deuropeningen verruimd en heeft daarvoor 150 mm beton verwijderd van de liftschacht.Voordat er nu begonnen kan worden aan de volgende lift moeten constructieberekeningen bij de gemeen...

Delen: