Blog

"Meer structuur en zelfvertrouwen in vastgoedbeheer"

"Meer structuur en zelfvertrouwen in vastgoedbeheer"

Dylan Borgstein begon bij zijn ex-werkgever Welwonen uit Enkhuizen deleergang Vastgoedbeheer. Inmiddels werkt Dylan in Naarden en past hij ook daar de inzichten toe die hij tijdens zijn leergang heeft opgedaan.Bij Welwonen werkte Dylan op de afdeling voor technische zaken als vastgoedbeheerder. “Ik verzamelde daar vooral allerlei data en verwerkte dat in programma’s. Dat ging onder andere over energielabels, ketels et cetera. Maar mijn werk groeide meer naar planmatig onderhoud toe naarmate ik het langer deed. Sinds 1 mei werk ik bij een woningstichting in Naarden, een kleine corporatie van ongeveer 800 woningen en dat is heel leuk. Vooral ook omdat het een wat kleinere organisatie is, is het leuk om vanuit mijn afdeling bij te dragen aan verdere professionalisering en groei.”Waarom ben je...

Toestemming voor airconditioning aan de gehuurde woning?

Toestemming voor airconditioning aan de gehuurde woning?

Een huurder vraagt toestemming voor het aanbrengen van airconditioning. Moet de verhuurder daarvoor toestemming geven? Dat is een vraag die wij regelmatig krijgen.Een huurder die primair betoogde dat de woning gebrekkig zou zijn omdat de temperatuur langdurig hoog lag in de...

Van woonadviseur naar verhuurmakelaar: "we blijven leren"

Van woonadviseur naar verhuurmakelaar: "we blijven leren"

Laura Emans (52) en Nancy Vleeshouwers (55) van Woonik bevinden zich in de herfst van hun loopbaan. Niet veel werknemers zouden daarin nog eenintensieve leergang zoals Verhuurvolgen, maar beide dames stonden daar toch heel anders in. “We waren een tikje onzeker, maar we kunn...

Statushouders: met de juiste informatie scheve gezichten corrigeren

Statushouders: met de juiste informatie scheve gezichten corrigeren

In de media komt vaak het beeld voorbij van groeiende groepen statushouders die problemen veroorzaken. Ook woningcorporaties hebben met deze groep te maken. Klantconsulent Latisha Paintsil van Vivare volgde de training "Statushouders-een bijzondere doelgroep"en maakt het haa...

Overlast: Duidelijkheid scheppen is belangrijk

Overlast: Duidelijkheid scheppen is belangrijk

Astrid Vromans houdt zich als teammanager Sociaal Beheer bij het Rotterdamse Hef Wonen bezig met woonoverlast, woonfraude, leefbaarheid in de wijk en mensen doorgeleiden naar zorg. Het werk van haar afdeling bestaat steeds vaker uit contact met kwetsbare doelgroepen, waarond...

Inspiratieprogramma voor ambitieuze werknemers

Inspiratieprogramma voor ambitieuze werknemers

Vaak zijn leergangen of opleidingen voor dezelfde groep mensen: managers of specialisten. Voor hen wordt over het algemeen veel geregeld als het op bijscholen aankomt, maar er is een grote ambitieuze groep waar minder voor aangeboden wordt. Bij Accolade zetten ze de spotligh...

Mag een huurder zijn huuropzegging intrekken?

Mag een huurder zijn huuropzegging intrekken?

Het komt weleens voor dat huurders een eenmaal gedane huuropzegging willen intrekken. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn, zoals: de huurder had nooit de bedoeling om op te zeggen, had achteraf spijt, of er is sprake van onvoorziene omstandigheden, zoals ziekte, of o...

Qua Wonen over het omgaan met verward gedrag in de praktijk

Qua Wonen over het omgaan met verward gedrag in de praktijk

Corporaties krijgen steeds vaker te maken met verward gedrag. Dit soort gedrag heeft niet alleen effect op de situatie van de huurder die zich verward gedraagt, maar ook op de omgeving, zo zegt woonmakelaar Mathieu van der Burg van Qua Wonen. Daarom volgde hij de training ‘O...

Ik vind het leuk om tot de kern van het probleem te komen

Ik vind het leuk om tot de kern van het probleem te komen

Manon de Lange staat klanten te woord bij woningcorporatie Mercatus. Ze krijgt de meest uiteenlopende meldingen binnen, waaronder ook zaken die gerepareerd moeten. “Doorvragen naar de kern van het probleem kan al veel schelen. Ik kan door de training “Medewerker reparatiever...

Overlast: Zoeken naar zaken die niet in de haak zijn

Overlast: Zoeken naar zaken die niet in de haak zijn

“Ik heb een signalerende functie waarbij ik de schakel ben tussen bewoners en corporatie en andersom. Tijdens mijn werk zie en hoor ik van alles en als het nodig is maak ik daar melding van. Overlast is een thema dat steeds vaker speelt, dus daar moeten we als corporatie ale...

"Meer informatie over duurzame toepassingen helpt huurders"

"Meer informatie over duurzame toepassingen helpt huurders"

Elloïse Plagge-Janssen van Thius in Tiel volgde de trainingDuurzaamheid in de praktijk. Ze startte in april 2022 als medewerker reparatieverzoeken en is intussen doorgegroeid naar projectmedewerker verduurzaming waarbij ze vooral focust op bewonerscommunicatie. De training h...