Blog

Platform Managers KCC: bij elkaar in de keuken kijken

Niels Damen, teamleider Klantadvies bij Woonbron, zit in het platform Managers KCC van Kjenning. Drie keer per jaar treffen de deelnemers van grote en kleine corporaties uit alle delen van het land elkaar. “Naast kennis brengen en halen, heb ik een mooi netwerk opgebouwd dat ik altijd kan benaderen.”

Is het ook kennis ‘halen’ voor een grote corporatie als Woonbron?

“Jazeker. Het is echt geen eenrichtingsverkeer van leden van grote corporaties naar leden van kleine corporaties wat betreft kennis brengen en halen en ervaringen delen. Het is leuk en interessant om mensen te leren kennen die dezelfde functie hebben, gelijkgestemden. We delen onderling graag en veel, want we zijn geen concurrenten. Je kunt elkaar versterken.”

Hoe dan?

“Onder meer door cases te delen of vraagstukken voor te leggen waar je tegenaan loopt. Het mooie is dat kleine corporaties heel slim omgaan met de beschikbare middelen. Het kan soms echt een eyeopener zijn hoe zij zaken hebben ingericht en taken hebben belegd bij medewerkers. Het helpt je ook relativeren, haha.”

Wie bepaalt de inhoud van de bijeenkomst eigenlijk?

“De deelnemers. Aan het eind van iedere bijeenkomst turven we wat de onderwerpen zijn waar we graag meer over willen weten. Zo komen we tot een leuk en interessant lijstje. Kjenning pakt samen met 1 deelnemer de praktische invulling op. Soms komt er een externe expert om te vertellen over een specifiek onderwerp en ons te inspireren. ’s Middags hebben we vaak een workshop. Zo hebben we een keer een middag met Lego gebouwd.”

Pardon??? Een middagje bouwen met Lego?

“Dat dacht ik in eerste instantie ook. Kregen we een zakje met Legosteentjes, met de opdracht in je eentje jouw ideale vakantie te bouwen. Stap voor stap werd het ingewikkelder en uiteindelijk kregen we de opdracht het ideale klant contact center te bouwen. Dan moet je dus gaan samenwerken, overleggen, beargumenteren wáárom je iets wilt, nadenken over de toekomst. En weet je, het werkt echt. Je leert er heel veel van, op meerdere vlakken. Maar goed, dat doen we natuurlijk niet iedere keer, we kijken bijvoorbeeld ook één keer per jaar bij elkaar in de keuken.”

Ha, daar komt het ‘brengen’ om de hoek kijken

“Klopt. Het is leuk om de ervaringen en de manier van werken binnen Woonbron te delen. Toen wij ‘aan de beurt’ waren hebben we presentaties gegeven over kanaalsturing, tegenwoordig is klantcontact namelijk steeds meer online; over klanttevredenheid, hoe vergroot je dat en wat is de rol van de medewerkers daarin, hoe stuur je dat; en we hebben het over ons opleidingstraject gehad. 

Op zo’n dag is er veel interactie. Dat heeft toegevoegde waarde, zeker ook voor ons. Want mensen maken opmerkingen of stellen vragen die tot nadenken stemmen: waarom doe je als Woonbron dingen zoals je ze doet.”

Toegevoegde waarde genoeg dus?

“Ja, niet alleen door de bijeenkomsten. Ik heb hierdoor een mooi netwerk opgebouwd dat ik altijd kan benaderen als ik een vraag heb. Er is onderling regelmatig contact buiten de bijeenkomsten om. In de groepsapp, telefonisch of je loopt informeel bij elkaar binnen. Dat contact kan over van alles gaan, specifieke vragen over bijvoorbeeld een telefoonsysteem, klantbediening, of over de openingstijden van ons KCC: waar werken jullie mee, hoe doen jullie dat, heb je tips en adviezen? Dat is fijn.”


Over de platforms

Kjenning faciliteert ruim 25 platforms. Inspirerende netwerken voor professionals waarbij ontwikkelen uiteraard centraal staat. Kennis opdoen, delen en overbrengen. Voor sommige functies zijn inmiddels al meerdere groepen. Met en van elkaar leren van de ervaringen van uw vakcollega's in een persoonlijke én professionele setting, dat is hét doel in de Kjenning platforms! Door het continu “halen en brengen” ontstaat een hecht, professioneel én persoonlijk netwerk. 1 + 1 wordt 3!

Platforms in soorten en maten

Programma's worden altijd samen bepaald. Elk platform kent zijn eigen dynamiek en doelstelling. Van uitvoerder tot manager, van inkoper tot VvE beheerder. Van woonconsultent tot directeur-bestuurder. Rond vastgoed, financiën, woondiensten en meer.

Vrijblijvend kennismaken?

En? Komt u eens vrijblijvend snuffelen? Neem dan de proef op de som en kom voor het laagdrempelig introductietarief een keer kijken en proeven of uw platform u ook verder helpt in uw ontwikkeling en inspiratie. En aan een functioneel én gezellig netwerk!


Datum: 14-01-2019

Delen: