Blog

Archief Communicatie & Persoonlijke Ontwikkeling

Een-op-een customized VvE-training: snel en gericht kennis verwerven met maatwerk

Een-op-een customized VvE-training: snel en gericht kennis verwerven met maatwerk

Splitsingsakte, jaarrekening, appartementsrechten, gebruik, beheer en onderhoud van gemeenschappelijke ruimten. Allemaal zaken die aan de orde kwamen tijdens de een-op-een online customized training die Mieke van der Kwast, vertegenwoordiger Eigenaar bij Eigen Haard, volgde. “Ik kijk nog regelmatig in de aantekeningen die ik gemaakt heb.”Wat doet een vertegenwoordiger Eigenaar?“Het woord zegt het al, ik vertegenwoordig de eigenaar, in dit geval is dat Eigen Haard. Namens Eigen Haard schuif ik aan bij vergaderingen en algemene ledenvergaderingen van VvE’s. Ik ben eigenlijk ‘een van de eigenaren’, kort gezegd. Ik werk nauw samen met de collega’s die in de wijk werken en met vragen, meldingen of klachten van huurders te maken hebben. Die input neem ik mee naar de jaarlijkse VvE-vergadering, o...

5 tips voor een goed gesprek. Offline of online

5 tips voor een goed gesprek. Offline of online

Communiceren is eigenlijk toch net als lopen, je leert het als je jong bent en je leert het nooit meer af. Niet communiceren is zelfs onmogelijk. Want zelfs als je niets zegt, zegt dat iets. Maar wat zegt het dan? En waarom vinden veel mensen communiceren toch eigenlijk zo l...

Trainingen en platformbijeenkomsten in de Coronatijd

Trainingen en platformbijeenkomsten in de Coronatijd

13 oktober jl. kwam het kabinet wederom met een aantal noodzakelijke, extra maatregelen rondom de aanpak van het coronavirus. De maatregelen richten zich wederom op het beperken van het sociaal verkeer, om het aantal contactmomenten en reisbewegingen verder te beperken. De m...

Overlast: Waar zijn we nu helemaal mee bezig?

Overlast: Waar zijn we nu helemaal mee bezig?

Dat corporaties worstelen met overlast, blijkt wel uit het grote aantal deelnemers aan trainingen. Jaarlijks zien we honderden mensen tijdens een open of incompany training waarin overlast een centraal thema is, zoals de training Woonoverlast effectief aanpakken,de training...

Maak afspraken SMART! Behalve als je dochter wil fietsen.

Maak afspraken SMART! Behalve als je dochter wil fietsen.

Onze dochter had laatst afgesproken met haar volleybalteam dat ze op de fiets naar de wedstrijd zouden gaan. Maar, als het zou regenen moesten ze wel met de auto worden gebracht. En als het te hard waaide ook.De voorwaarde van de regen was makkelijk. Het regent wel of niet....

Klachten: wat komt er allemaal bij de behandeling kijken?

Klachten: wat komt er allemaal bij de behandeling kijken?

Friese woningcorporaties hebben de behandeling van klachten in handen gelegd van de Provinciale Klachtencommissie Sociale Huursector Fryslân. Deze commissie volgde onlangs een training rondom klachtrecht bij Kjenning. “Wij hadden behoefte aan verdieping van onze kennis rondo...

Snel uit de tandartsstoel

Snel uit de tandartsstoel

Het was weer eens zover. De tandarts zag bij de controle laatst een beginnend gaatje en dat kun je beter direct aanpakken. En bij zo’n klein gaatje, nee, dan was een verdoving niet nodig. Dat was meer gedoe dan gemak vond ze. Logisch vanuit haar plek, want zij voelt ook niet...

VvE-beheerder: wat is je rol als corporatie?

VvE-beheerder: wat is je rol als corporatie?

VvE-beheerder Mirella van der Voort van Vestia en manager VvE Paul Bouwhuis van Staedion zitten samen in het platform VvE Strategie & Beleid.Dit platform komt 3 keer per jaar bij elkaar om ervaringen en kennis te delen.“Het is interessant en leerzaam om te zien hoe anderen z...

Zo haal je meer uit het KCC

Zo haal je meer uit het KCC

Als iets niet goed gaat in de klantprocessen van de organisatie, is het KCC (klantcentrum, klantadviescentrum, klantcontact etc.) de eerste die dit merkt. Dit zijn waardevolle signalen die, als ze worden opgepikt en opgevolgd, de klantgerichtheid van de corporatie zullen ver...

Verbinding in Coronatijd

Verbinding in Coronatijd

Na de recente persconferenties van Mark Rutte en Hugo de Jonge is het wel duidelijk dat de Coronacrisis nog niet voorbij is. Wellicht verdween daarmee ook de hoop dat we op 1 september weer “gewoon” naar kantoor konden. Nu dat voorlopig niet kan, begint de onderlinge verbind...

“Ik weet nu meer van de technische kant van zaken”

“Ik weet nu meer van de technische kant van zaken”

Als medewerker KlantAdviesCentrum (KAC) bij Domesta, heeft Sabrina Eilert direct contact met de huurders. Daarbij komen de meest uiteenlopende vragen voorbij. Tijd om de training Techniek voor niet-technici te volgen, om zo een goede gesprekspartner te kunnen zijn voor de ‘b...