Blog

Archief Onderhoud & Beheer

Van match klant-pand tot het schrijven van een verhuurplan

Van match klant-pand tot het schrijven van een verhuurplan

Medewerker Wonen bij Eemland Wonen Shira Heldoorn typeert zichzelf als een duizendpoot. Onlangs kreeg ze er weer een taak bij en daarvoor volgde ze de Leergang Verhuur. “Het was echt heel pittig, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.”Wat doet deze duizendpoot allemaal?“Er zijn 4 medewerkers Wonen bij Eemland Wonen. Samen zijn we verantwoordelijk voor het verhuurproces, de woningwaardering, het opleveren van de woning, de incasso, en ernstige ontoelaatbare overlast en de juridische aspecten daarvan, zoals rechtszaken. Ieder van ons heeft daarbinnen ook nog zijn eigen specialisatie, die van mij is de ernstige ontoelaatbare overlast. Daarbij gaat het om huiselijk geweld, drugs, criminaliteit, het signaleren van radicalisering, et cetera. Ook de samenwerking met netwerkpartners, evenals de j...

Tiny houses: big problems?

Tiny houses: big problems?

Ze zijn flexibel en worden steeds meer ingezet om te voldoen aan een lokale en/of tijdelijke volkshuisvestelijke behoefte: tiny houses. Het verhuren van tiny houses als (sociale) woonruimte, al of niet tijdelijk, roept wel een aantal belangrijke vragen op. Daarbij komen veel...

“Ik weet nu meer van de technische kant van zaken”

“Ik weet nu meer van de technische kant van zaken”

Als medewerker KlantAdviesCentrum (KAC) bij Domesta, heeft Sabrina Eilert direct contact met de huurders. Daarbij komen de meest uiteenlopende vragen voorbij. Tijd om de training Techniek voor niet-technici te volgen, om zo een goede gesprekspartner te kunnen zijn voor de ‘b...

De sociale vakman ziet en hoort veel. En dan?

De sociale vakman ziet en hoort veel. En dan?

Erik van der Kaaden is - net als zijn collega-vakmannen van Rondom Wonen - een van de weinigen die bij huurders ‘achter de voordeur’ komt en als eerste sociale problemen bij bewoners ziet. Onlangs volgde hij de training De sociale vakman. “Het verhaal van een ervaringsdeskun...

Vier handvatten bij het brengen van lastige boodschappen

Vier handvatten bij het brengen van lastige boodschappen

Werken met klanten is er in de huidige tijd niet eenvoudiger op geworden. Meer bewoners staan onder druk door toenemende financiële problemen en/of sociale problematiek, maar ook zijn mensen in het algemeen mondiger geworden, is de samenleving verhard en lijken de toch al ko...

En? Hoe bevalt je airbag?

En? Hoe bevalt je airbag?

Misschien is dat wel een rare vraag... hoe bevalt je airbag...Dat weet je natuurlijk niet omdat je een airbag hebt voor die ene keer dat het fout gaat.Toch doen we met opleiden eigenlijk soms hetzelfde.Omgaan met agressieis een opleiding die je eigenlijk volgt om op dat ene...

Een Singles event georganiseerd door Staedion

Een Singles event georganiseerd door Staedion

Een geniale actie in tijden van de wooncrisis of een hulpkreet in een systeem wat vastzit?Een Singles Evenement in Den Haag is niet echt bijzonder. Maar dat woningcorporatie Staedion een Singles Evenement organiseert, is wel heel bijzonder!Een corporatie die vrijgezellen pro...

Het leeghalen van de huurwoning door erfgenamen

Het leeghalen van de huurwoning door erfgenamen

Het opleveren van de huurwoning na overlijden van de huurder levert altijd wat kopzorgen op. Vaak gaat het daarbij om een situatie dat de woning moet worden opgeleverd, maar dat er geen erfgenamen bekend zijn. De vraag is dan of de woning in dat geval door de verhuurder kan...

Bouwkunde voor niet-bouwkundigen: “Ik weet nu dat er veel meer onder een dak zit dan alleen een gebouw”

Bouwkunde voor niet-bouwkundigen: “Ik weet nu dat er veel meer onder een dak zit dan alleen een gebouw”

Marie-José Ten Holter werkt al 36 jaar in het UMC Utrecht in verschillende functies. Ze begon als röntgenlaborant en is inmiddels coördinator Personeelshuisvesting. Dat vereist andere kennis en daarom volgde ze de opleiding Bouwkunde voor niet-bouwkundigen. “Ik ben ambitieus...

Platform Managers Planmatig Onderhoud: “Je deelt dezelfde problematiek en behoeften”

Platform Managers Planmatig Onderhoud: “Je deelt dezelfde problematiek en behoeften”

“Twee keer per jaar bij elkaar komen om te praten over trends, ontwikkelingen en zaken waar je vanuit je functie tegenaan loopt, is waardevol.” Aldus Kees van Broekhuijsen, teammanager Onderhoud bij Parteon, en deelnemer aan het platform Managers Planmatig Onderhoud.Bent u e...

Huisvesten vluchtelingen Oekraïne #doedan #slimsamenwerken

Huisvesten vluchtelingen Oekraïne #doedan #slimsamenwerken

Als gevolg van de situatie in Oekraïne ontstaan veel initiatieven in Nederland om hulp te bieden. Ook bij corporaties worden veel acties gestart om o.a. vluchtelingen op te vangen.Christel Reilink en Judith Adema zijn op LinkedIn een groep gestart om kennis, informatie en er...