Blog

Archief Management

Vier handvatten bij het brengen van lastige boodschappen

Vier handvatten bij het brengen van lastige boodschappen

Werken met klanten is er in de huidige tijd niet eenvoudiger op geworden. Meer bewoners staan onder druk door toenemende financiële problemen en/of sociale problematiek. Ook zijn mensen in het algemeen mondiger geworden, is de samenleving verhard en lijken de toch al korte lontjes zo mogelijk nóg korter. In dit blog vind je de twee belangrijkste valkuilen bij lastig nieuws en vier handvatten die helpen een lastige boodschap professioneel te brengen.Brengen van boodschappen waar je niet helemaal achter staatTegelijk moet je als medewerker soms ook gewoon ‘nee’ verkopen, omdat zaken niet kunnen of mogen. Bijvoorbeeld omdat wetgeving het niet toelaat, omdat de gevraagde oplossing simpelweg niet kan of omdat het beleid vanuit je organisatie geen ruimte biedt.Misschien sta je soms zelf ook niet...

“Het MD-traject schreef zich gaandeweg zelf”

“Het MD-traject schreef zich gaandeweg zelf”

De Katwijkse woningcorporatie Dunavie wilde een volgende stap zetten in management development. Dat was zo ongeveer de basis waarmee Kjenning samen met Dunavie is gaan werken en waar een mooi en perfect op maat gemaaktMD-traject is uitgerold, zo zeggen Marianne Feenstra van...

Ik hoef minder snel door te verwijzen

Ik hoef minder snel door te verwijzen

Op geen enkele afdeling van een corporatie hoort men zoveel van huurders over juridische kwesties als bij het Service Center. Het is dan handig als vragen snel opgelost kunnen worden zonder door te hoeven verwijzen.Monique Beenen-Post is medewerker Service Center bij Woonkra...

Ik run graag mijn eigen winkeltje

Ik run graag mijn eigen winkeltje

Carien Wever is sinds april 2023 projectleider Sociaal bij Woonconcept. Daarvoor was ze verkoopmakelaar bij dezelfde woningcorporatie. Ze heeft detrainingSociale projectbegeleidinggevolgd om nog meer kennis toe te passen in haar werk.“We hebben ongeveer 11.000 wooneenheden i...

Basisinstallaties: technieken en mogelijkheden

Basisinstallaties: technieken en mogelijkheden

Warmtepompen, ventilatie, elektra, energiebesparing: de ontwikkelingen gaan snel op dit vlak. Wat zijn de basisprincipes van installaties en de specifieke toepassingen ervan, zodat je de optimale schakel tussen gebruiker en installateur kunt zijn. Lettie Kok, medewerker woni...

Iedereen profiteert van goed projectmatig werken

Iedereen profiteert van goed projectmatig werken

In een vroeg stadium al betrokken worden bij een project, heeft zo zijn voordelen. Verhuurconsulent Susanne Optekamp van Vecht & Omstreken weet er alles van na het volgen van de training Projectmatig werken. “Door de training kan ik mijn eigen werk beter uitvoeren, en daar p...

Wisselwoning: redelijke en passende voorziening?

Wisselwoning: redelijke en passende voorziening?

Als een huurder vanwege renovatiewerkzaamheden noodzakelijkerwijs (eventueel door persoonlijke omstandigheden) moet verhuizen, dan kan de huurder aanspraak maken op de minimumbijdrage in de verhuis- en inrichtingskosten (art. 7:220 leden 5 en 6 BW), te weten: de wettelijke v...

Ik heb een engeltje op mijn schouder gehad

Ik heb een engeltje op mijn schouder gehad

Stel je voor: eerst krijg je een motor-ongeluk en word je honderd procent afgekeurd voor je werk. Je gaat vrijwilligerswerk doen maar dan word je getroffen door longkanker. Het overkwam Rob Bakker. Toch ging hij niet bij de pakken neerzitten. Hij pakte zich op en is helemaal...

Schade en vergoedingen bij renovatie: Andere vergoedingen

Schade en vergoedingen bij renovatie: Andere vergoedingen

Renovatie van huurwoningen behandel ik tijdens eentraining Huurrecht Verdiepinghet liefst van algemeen naar specifiek: wat is huur, wat is een gebrek, wat is onderhoud, wat is renovatie, wie moet een gebrek verhelpen, wie mag renoveren, wanneer moet de huurder wat gedogen, w...

Goed luisteren is heel belangrijk als teamleider

Goed luisteren is heel belangrijk als teamleider

Rini Romijnders is Teamleider Serviceonderhoud & Relatiebeheer bij Thius in Tiel. “Ik stuur de buitendienst aan, de interne reparatieservicelijn en ben ook nog deels senior bij contractonderhoud en voer af en toe nog planmatig onderhoud uit. Ik ben een beetje de vliegende ke...

Mensen binden en corporaties sterker maken

Mensen binden en corporaties sterker maken

Corporaties werken het liefst met professionals die van wanten weten. Mensen die hun wereld kennen en van toegevoegde waarde zijn voor de organisatie. De samenwerking tussen opleider Kjenning en detacheerder Continu zorgt voor goed opgeleide interim professionals waar corpor...