Social media voor woningcorporaties

Nederland is online. Ook uw huurders!

Bedrijven communiceren steeds meer online met hun klanten. Liefst mobiel. De huurders ook. Zo kan bijvoorbeeld een huismeester laten weten dat hij er voor de huurder is en dat ze vragen kunnen stellen. Of u communiceert geplande werkzaamheden via Facebook of Twitter aan uw huurders, waardoor het KCC niet onnodig wordt belast.

Is social media op uw bordje gelegd, en wilt u leren hoe er slim mee overweg te gaan, zodat u snel en gemakkelijk met klanten kunt communiceren? Wilt u weloverwogen kunnen beslissen Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter, of LinkedIn in te zetten? En hoe?

Centraal in deze training staan de sociale netwerken die bij corporaties het meest worden gebruikt: Twitter, LinkedIn en Facebook. Na de training hebt u een stevige basis waarmee u gericht aan de slag kunt met social media voor uw eigen organisatie.

Programma

  • Instagram, Pinterest, Snapchat, Facebook, Twitter en LinkedIn in vogelvlucht 
  • Wat zijn de mogelijkheden en kansen voor woningcorporaties op social media?
  • Twitter, LinkedIn en Facebook; een intensieve kennismaking
  • Profielen op Twitter, LinkedIn en Facebook 
  • Algemene eisen aan een zakelijk profiel 
  • Het incorporeren van social media in het dagelijkse werk
  • Wat is de doelgroep en waar is deze te vinden? 
  • Opbouwen van volgers, pagina’s: do's en don'ts?
  • Help, we krijgen kritiek. Wat nu?

Leerresultaten

  • U kunt een aanpak voor Twitter, LinkedIn en Facebook bepalen die bij u past
  • U kent de verschillen en communicatiemogelijkheden van Twitter, LinkedIn en Facebook
  • U weet welk medium u wanneer in zou kunnen zetten
  • U weet hoe u uw doelen met social media kunt bereiken
  • U kunt de do's en don'ts bepalen en kunt hiernaar handelen

Voor wie?

Voor iedereen die bij een corporatie of vastgoedinstelling werkt en gebruik wil (gaan) maken van social media. U bent bijvoorbeeld benieuwd naar de concrete gebruikstoepassingen en wilt graag een vliegende start maken. Of u bent actief in de wijk en ziet social media als een handig middel om contact met de huurders te maken en houden. Deze training is ook interessant voor de communicatiemedewerker, die wil uitzoeken hoe social media het imago van de corporatie kan verbeteren en hoe het contact met de huurder efficiënter kan.

Relevante blogs

5 tips voor meer volgers op Twitter en een nieuwtje

Is jouw corporatie ook actief op sociale media zoals Twitter. Of moet dat nog? Bij het bereiken en informeren van uw huurders en uw omgeving kan sociale media veel beteken voor uw corporatie. De eerste stap op social media is wel om volgers te vinden en interactie te gaan creëren met je netwerk. Maa...

Social media. Waar reageer je op?

Als je besloten hebt je op social media te begeven, kan iemand je vragen stellen. Zomaar! Onbekende mensen!Wees er blij mee, want interactie is goud waard. Social media gaat niet om zenden, of verkopen, maar luisteren, geven, delen en interactie. Dus uiteraard geef je antwoord. Altijd. En wees niet...

Moeten we ook nog gaan twitteren?

Een praktische tip: Werken met lijsten!Tijdens trainingen, en ook daarbuiten hoor ik vaak mensen, die als een berg tegen Twitter op zien. Ze krijgen er immers geen fte bij, maar 'het nieuwe werk moet er gewoon bij gedaan worden'. Ik snap de reactie. Twitter is ook een berg aan informatie. En sommige...

Zien uw mogelijke huurders uw woningaanbod ook?

Tja, u kunt een nieuwsbrief versturen en het woningaanbod tonen op de website. Maar daarmee informeert toch vooral de mensen die u al kennen en reeds interesse hebben in uw aanbod.De echte vraag is misschien wel hoe u uw potentiële huurders uw aanbod kunt laten zien. De kandidaten die uw corporatie...

Het einde van Twitter en Facebook?

Ja hoor.. Heb je net besloten social media in te gaan zetten, hoor je dat Facebook voorbij is en Twitter het einde nabij. Wat te doen?Bedrijven, die nu net social media ontdekken, zijn bang, dat dat misschien al geen zin meer heeft. Maar niets is minder waar; social media is simpelweg dynamisch.Hyve...

Onbekend maakt onbemind

"Dikke auto's, topsalarissen voor die hoge heren en wij maar meer huur betalen". Woningcorporaties kampen nog steeds met een slecht imago. Een huurder, die weinig contact heeft met zijn verhuurder, zal een slecht beeld hebben van de woningcorporatiebranche. Begrijpelijk, toch? Toch wordt zonder kenn...

Een andere mindset bij social media

Meten wat je eigenlijk wilt wetenAls je nieuwsbrief goed gelezen wordt, moet je daar zeker niet mee stoppen. Maar is je eigen doel ook wel duidelijk? Meet je of je daadwerkelijk gelezen wordt of meet je of je je doel bereikt? Houd er maar rekening mee dat minimaal 50% je brief niet eens leest. Dus h...

Wat weet je echt van je huurder?

In mijn vorige blog beschreef ik een paar redenen om social media in te zetten: engagement en efficiëncy.Stel, je hebt besloten ook social media in te zetten als communicatiemiddel. Daar is immers voldoende reden toe. Dan wil je toch eerst weten met wie je precies gaat communiceren. Pas daarna kun j...

De woningcorporatie en de twee E's

In mijn eerdere blog schreef ik het over het nut van Social Media voor de woningcorporatie. Als beloofd nu het vervolg daarop. Want waarom zou je ook weer aan Social media beginnen?Bedenk, alvorens je begint, waaromje dat wilt doen. Ik doe een voorzet: Efficiëntie & Engagement zijn alvast 2 rede...

Het nut van social media voor corporaties

Social media worden in 2013 als vanzelfsprekend beschouwd. Bedrijven maken gebruik van Twitter, Facebook, LinkedIn etc. om te zien wat hun concurrent doet. Ze houden contact met de doelgroep, laten zien waar ze mee bezig zijn, informeren klanten en profileren zich.Vanuit een commercieel oogpunt is h...

Delen: